Saturday, November 7, 2009

PiaLa LiGa MaLaySiA 09...





Assalamualaikum dan selamat sejahtera diucapkan kepada seluruh warga M'siayang dihprmati.
7 Nov 2009 bertempat di Stadium ...[alamak lpe laa], telah berlangsung perlawanan akhir Piala Liga Malaysia antara pasukan Kelantan menentang pasukan Negeri Sembilan. Perlawanan ini bermula pada jam 8.45 malam yang dibawakan khas secara siaran langsung oleh TV1.
Kebetulan aku bermalam di rumah muksu, maka dapatlah aku menonton siaran langsung itu.
Aku memanhg selalu dapat peluang nak tengok final, kan untung tu.Aku memang tak mengikuti sangat perkembangan bola sepak negara tapi bila final untung laa dapat tengok.

Bagi pasukan N9, terdapat beberapa orang pemain yang juga merupakan pemain skuad kebangsaan seperti Aidil & Zakuan, Hairuddin, dan Shukor Adan.Haa, kalau nak tahu mereka merupakan antara pemain skuad negara kita.Kalau x silap, Shukor Adan pernah menjadi kapten dalam satu perlawanan antara M'sia pada piala jemputan.

Antara pemain skuad kebangsaan dalam pasukan Kelantan ialah Indra Putra Mahyuddin, Daudsu Jamaluddin dan Khalid Jamlus.Daudsu dan juga Indra Putra merupakan antara pemain yang menjadi tunggak skuad negara.Kali ini, Indra diberkan tugas sebagai kapten pasukan Kelantan.Beberapa cubaan telah dilakukan untuk membolosi gol pasukan lawan, namun nasib tidak menyebelahinya.Daudsu kalau x silap bermain posisi tengah..gigih nampaknye ye..hehe.

Pada suku masa pertama , N9 telah memperoleh jaringan pertama menerusi Shahruain.Dia bukanlah 'star' pasukan tersebut tetapi sudah menjadi kebiasaan apabila kita terlalu menumpukan kepada pemain2 handalan, maka akan muncul muka2 baru yang berpotensi.
Baru saja permainan suku masa kedua membuka tirai, tuah nampaknya menyebelahi anak didik Wan Jamak Hassan apabila tandukan Hairudin Omar membuahkan hasilnya.Suasana gamat di stadium angkara emosi penyokong Kelantan yang agak fanatik sehingga membuat balingan mercun dan batu terhadap kawasan padang, lalu menyebabkan manusia yang tidak berdosa menrima padahnya.Itulah antara senario yang berlaku bila sahaja Kelantan bermain.Tidak lama selepas itu, sepakan percuma oleh Zaquan Adha membuatkan penyokong pasukan tersebut melonjak kegembiraan.Apa yang dapat saya katakan, dia telah membuat satu sepakan sudut yang cukup menarik dan kemas, walaupun bermain untuk posisi pertahanan.N9 3 dan 0 untuk Kelantan.Pada minit2 terakhir dilaporkan bahawa kelantan telah menjaringkan satu gol namun siapa gerangan si penjaring tidak lah saya ketahui, kerana pada saat itu saya sudah mula menulis blog ini..hehe

Apa-apa pun yang terjadi, saya tetap menyokong yang terbaik untuk pasukan Malaysia.
Majulah sukan untuk Malaaysia!!!
Daudsu is the best la..don't know why..
bye,see you!


6 comments:

  1. kpde pmint bola sepk klntn..harap jgn hampa ngn kekalahan ini..hidup mst dteruskan..

    ReplyDelete
  2. aku sokong n9 tp aku minat daudsu..hehehe..

    ko sokong mne??

    ReplyDelete
  3. waa ade gye reporter sukan tp perlu sharp kan ag cara penyampaian

    ReplyDelete
  4. haha..thanx 4 ur comment..i'll improve later..

    ReplyDelete
  5. wey..aq sokong n9 lo..
    ade aidil nn zakuan yg emsem ue..ngeh2...ngokn da menng..aq brsork tok dy..

    ReplyDelete
  6. laa..nseb bek aq letak gmbo diorg kat c2 kan....ble laa ko tgk puas2...
    hehe!!!

    ReplyDelete