Saturday, September 25, 2010

Dia Sahabatku


Salam sejahtera buat semua. Alhamdulillah, aku masih berpeluang untuk mengetuk jari jemariku di papan keyboard ni. Untuk makluman, sekarang ni aku berada di rumah muk su. Konon tak nak tido umah dia tapi ...hehe, beselah bila dah sampai sini. Lagipun, tak de sape2 pun, cuma adik and puk su je sebab muk su baru je pegi kursus haji. So, aku boleh lah study dengan aman di sini, ASALKAN aku yang kuat semangat.

okeh, tadi tu cuma intro je walaupun xde kena mengena dengan entry aku kali ni.
Dia sahabatku. Iqmal Hakeem. Ini sedikit kisah tentang dia. 21 September yg lalu dia telah berangkat ke Poland atas urusan belajar. Dapat further study in medical degree kat sana. Tipu kalau aku kata aku x jealous...SANGAT. Aku tak pergi hantar di kat airport because I need to be prepared 4 final exam. Lagipun transport tak de. Kat dalam gambar tu, dia jejaka yang memakai suit blazer. Yang lain tu pelakon tempelan je..huhu, saya sekadar bergurau je ye di sini. Mereka yang lain merupakan sahabat saya juga yang kini sedang menuntut di JAD. Diorang sume budak pepandai. Segan ngan diorang. Aku ni sape la sangat, takdir aku berpijak di bumi UIA. Sudah tertulis di Luh Mahfudz. Maka, aku redha dan aku teruskan perjuangan hidup ini.

Hari ni masuk hari ke-4 dia kat sana...kalau tak silap kiralah. Kenapa aku tulis pasal dia dalam blog ni? Hrmm, sebab dia best friend aku dari Science Johore. Ade je budak2 lelaki lain yang aku kenal tapi tak rapat la. Kenal masa Form3 bila kami dalam kelas yang sama> kelas 3 Sukan. Memang banyak nostalgia kelas tu. Dan MEMANG AKU SANGAT RINDU SUME CLASSMATES aku. Rindu pada masa lalu yang banyak meninggalkan kesan dalam hidupku...[ceh, ayat dah berbunga dah..x ley blah..].

Nampaknya, masa begitu mencemburui aku. Aku tak tahu sama ada ini entry yang terakhir atau tidak sebelum aku meninggalkan lappy ini di rumah muk su esok; aku akan pulang ke PJ untuk menduduki exam. Hope aku fokus dan aman di sana tanpa lappy ini. Tak lame pon, Selasa next week confirm dah ade entry baru...tu mmg dah jadi tanggungjawab aku untuk wat report kat lappy ni...haha...wassalam, gtg.


No comments:

Post a Comment