Sunday, September 5, 2010

Kuih Siput pulaa...


Okay guys..oppss~Salam to all bloggers..
Today, I made KUIH SIPUT with my cousins, FAZREEN, LIZA, & AIN.

The recipe :
tepung gandum 1kg
jintan manis 1 sudu
ketumbar 1 sudu
udang kering segenggam
minyak/ margarine semangkuk kecil
garam secukup rasa
cili boh 4/5 sudu ( ikut cita rasa tersendiri
bawang merah 6 biji
bawang putih 6 biji

Seperti bese, bangkit dr tidur kami mamai lagi...haha. Pastu aku cakap arr aku mimpi yg kitorg buat kuih goyang lagi...mimpi jep:D .Then, dia pun berkata, "wey, jom buat kuih lagi...nak wat kuih goyang??" aku jawab," haha..ikut kau laa."

Beberapa minit kemudian selepas perbincangan bersama mamanya, dia datang lagi membawa perkhabaran dan cadangan. Mari kita buat kuih siput?? Ok set..on...ape lagi?? Jom kuar beli bahan2. Dengan menaiki MYVI yang dipandu oleh..sudah pasti bukan aku sebab kereta org x der beran laa...

So, sampai umah dari membeli barang mmg dah zohor...[ betapa lewatmya kami bangun ari ni..huhu] Mandi dulu, bersihkan diri dan solat. After that, projek kuih siput pun bermula. Dalam proses penyediaan tu, aku x sedap ati selagi x call n konfem kan ngan mak ttg bhn2 dan cara2nya. So, amek phone n try call. No answer BUT I know that my mum or dad will call later. Few minutes later, my mum called. After quite a long conversation, it was confirmed then. So, the process of making it began.

Hasilnya, boleh lihat pada gambar...[lmbt sket nk upload, tenet buat hal plakk]


No comments:

Post a Comment