Thursday, September 23, 2010

Muhasabah Diri...

Salam buat semua teman yg setia singgah di blog aku yg x seberapa ni...
Hari ni, aku x de exam tapi aku dah tengok Carry Marks untuk BLM subject...it's a law subject. Agak segan + malu SANGAAAAATTTTT!!!!!!! Memang x teruk gilerr tapi mane nak letak muke ni kalu x dpt high mark?? Org mesti bajet aku selalu dpt tinggi...Byk slack kat bab2 speaking ni laa...aku sedar itu menjadi kelemahan aku bile aku not well-prepared and not fully-committed to that task. Silap aku jugak> over confident x bertempat kot.

Semalam dah exam Law & Society..Camne?? ok ke KO?? Well, aku bole jawab TAPI part essay 10 markah pasal Cyber crime and its Law yg mmg byk hilang markah. Tu laa, sape suruh bace tapi x hafal?? buat hal lagi...sape suruh?? memang padan ngan muka aku...[ sigh ]. Aku dah membuat perkiraan. Untuk, Law & Society aku boleh dapat paling tinggi B+...BLM aku target paling rendah aku mesti dapatkn A-. GPL2?? Tu sudah pasti aku kene pulun habis2 so that at least boleh jejak A-. Okeh, kire punye kira...korang agak2 aku boleh ker capai sasaran aku tu?? 3.8??? X ley blahh punye target, x ikut kemampuan ker??? Hurmmm, so aku mungkin akan dapat 3.5+++ INSYAALLAH~

Sekarang, ape plan aku?? nak study smart tp x memakan diri sendiri...no no no!!! Firstly, aku kene sedarkan diri dan bangkit semula! Aku tau aku kene teruskan ape yg sudah aku mulakan. Allah SWT takkan turunkan ujian ni kalau aku x mampu untuk memikulnya. Memang itu yang sudah termaktub dalam kitab-Nya. Cuma caranya untuk aku bertindak dan melanglah yang perlu aku perbetulkan. Mungkin, inilah liku2 kehidupan yang terpaksa aku lalui untuk mencapai kejayaan. Mungkin ape yang aku impi dan ingini x kan aku dapat WALAUPUN sebenarnya itulah YANG TERBAIK buat diriku.

" Sesungguhnya, yang indah itu tidak semestinya baik buat kamu. Yang pahit tidah semestinya buruk buat kamu. Barangkali yang BURUK itulah yang BAIK buat
kamu"

" It doesn't matter how slow you go, as long as you never give up! "

So, REMEMBER that you STILL have time to change it IF YOU WANT IT to be changed.
It's all UP TO YOU.

2 comments:

  1. subjek BLM? dah macam kete saga! huhuhu. papepon terus berusaha afit!! =)

    ReplyDelete
  2. uish..kalu dpt kete xpe jugak..
    naseb bek BLM bukan BMW..
    hahaha~

    ReplyDelete