Friday, July 23, 2010

Siapakah Di Hatimu??



Salam to all bloggers

Buat kali pertama dalam sejarah..aku ingin berkongsi tentang ciri2 lelaki idaman hati..[wah, ade class gitu~]
Korang sume mesti nak sangat tau kan sape bakal2/ calon dan sewaktu dengannya lah..Okay, first of all orangnye mestilah ade sense of humour. That's mean dia boleh wat aku gelak dan senyum je. Kalau aku ade masalah, dialah orang pertama yang menceriakan hari aku...Why it is so?? Sebab aku suka ketawa laa..I am happy when I get laughing..haha. As the saying goes, laughter is the best medicine.
Secondly, aku nak lelaki yang bertanggungjawab. Konteks bertanggungjawab ni luas- dari segi agama, keluarga dan dirinya sendiri. Ini adalah antara aspek penting yang aku cari dalam diri seorang lelaki. KENAPA?? Sebab hari memang susah nak dapat lelaki yang bertanggungjawab ni. Kebanyakannnya suka lepas tangan lagi2 bila dah kahwin nanti. Kononnya, jaga anak dan perihal rumahtangga ialah tanggungjawab isteri sahaja. Walhal, itukan tanggungjawab bersama suami dan isteri...Wahai lelaki, sedarlah bahawa Rasulullah SWT sendiri membantu isteri melakukan kerja2 rumah spt memasak dan mencuci pakaian.

Aku ni seorang yang suka meluahkan dan berkongsi. Aku perlu teman untuk berbicara dan aku sangat mengharapkan teman hidupku bisa menjadi teman bicara yang paling best. Bukankah perkahwinan itu satu ikatan yang menyatukan dua jiwa?? Ya, perlu ada chemistry dalam perhubungan yang suci itu. Aku menjangkakan yang aku akan jadi career woman in the future and lots of committment. So, he should understand me and always be my side especially when I have hard times.



Actually itulah ciri2 dalaman yang aku impikan dan angankan bila bercakap tentang isu ni. Aku suka berkawan dengan sume orang, tak kira lelaki mahupun perempuan asalkan aku x rasa diri aku alien bile berborak ke...haha
Selalunya, kalau bercakap atau berbual pada kali pertama aku rasa sangat senang ngan dia, maknanya serssi lah tu. Dalam erti kata lain, mudah mesra. Kadang2 bila kita berkenalan dengan orang baru, kita akan rasa agak kekok, cam cover2 je, maintain ayu ker or whatever lah~ yang penting sume tu fake, bukan diri kita yang sebenar. Ala2 berlakon gitu~

Kalau dari segi fizikal pulak, aku rasa benda ni sangat subjektif lagi2 bila menyentuh bab2 kecantikan atau paras rupa. Pepatah Inggeris ada mengatakan bahawa, beauty lies in the eyes of the beholder. Never mind, aku nak jugak share sikit kat korang. Mungkin tipu lah kalau aku x nak husband yang handsome, kacak dan sebagainya tu...kalaulah dapat tu memang bonus lah! Not to be too specific, I think it's enough if he is good looking. Orang kata, kalau hitam pun, hitam manis kan...cute ker..yang penting sejuk mata memandang dan dapat aku lupakan kekusutan dalam kepala ni...[agak mengarut yer aku ni..:D]

Ape lagi ye?? Haa..ni satu rahsia tp bakal terbongkar..wakaka~ Aku suka rang yang berbadan tough..means yang si dia ni x nmpk lembik or x semangat jep even bile berjalan. Yang tu memang diambil kira sebabnya, it indicates your level of self-confidence and self-esteem.
But it's just my opinion about personality. Remember that first impression plays an important part in observing a person.



Ahaha~ pe laa nak jadi ngan aku ni..x pasal2 terkeluar story2 like this yang besenye jd rahsia peribadi..mungkin nak hilangkan stress kot bcoz almost whole weekdays aku bekerja dan study.
Bekerja di sini bukan bermaksud aku kerje kat kedai potostat or else tapi bekerja atas urusan club or society kat campus ni. Sedap giler kalau badan ni ada orang nak urutkan. Nak gi spa jauh sangat....sabar je laa~


Gambar ni sebagai hiasan sahaja..






Sekian..



1 comment:

  1. tetiba aku rasa nk kawin..
    wakaka~
    ni msti hormon x betol ni..
    belajar dulu pastu keje..
    baru kawin!!!

    ReplyDelete