Saturday, July 10, 2010

iNi KiSaH KitA



Sabtu, 10 Julai 2010
12.30 tengah hari[ waktu Malaysia ]

What's up men?? Ok? All right~
Seperti biaselah....kalau aku gi kuar, mesti lah dengan dayang2 aq yang setia tu kan? sape lagi kalau x si Asmaa & Husna tu..Well well well....harap korg x busan lah tgk muke kirg ni kat dlm blog aq ni..nak wat camne an~ balik-balik muke aku, Asmaa n Husna..layan je lah :D
Gambar kat atas tu aku & Husna..hope bole cam muke dia ni sampai bila2 sebab kebarangkalian untuk muke ni muncul lagi addalah sangat tinggi ye..hehe. Kalau korg nak tau, komuter ni ke Seremban tapi kene pulak tukar komuter kat Bangi..ehmm, pe cer??? korang jawab lah sendiri yer, sume dah besar pandai2lah korg pikir..haha

One more pic ni aku & Asmaa...si kecik ni mmg x tinggal kalau aku gi meronda dan marathon shopping..haha, mmg terbaekk arr~



Nampak x aku pegang buku ape tu?? TENTANG CINTA...sounds interesting right?? kalau korg x tau lah, aku dah promote abis arr buku ni dlm previous entry...so, rajin2 ler menjenguk yer..Yang penting muke aku mmg terpancar sinar kegembiraan disebabkan dah lama x 'merendek'..wakaka [x ley blaa~]

Stesen terakhir
Seremban Seremban Seremban..

Yeay!!! dah sampai pun, dah zohor sekali..mmg package, lalala~
Atas sebab2 tertentu kitorg teruskan perjalanan ke...Terminal One melalui laluan pejalan kaki yang dah mmg tersedia kat situ. Destinasi pertama kitorg ialah kedai optik- Husna nak beli contact lens [sian beno kat dia sbb spek hilg ntah kat mne mse kitorg gi mkn kat cafe smlm...sigh]. Then, kitorg gerak ke KFC, aku nak makan..dah lapo gilerr dari pagi x jamah ape pun..starving!!! Asmaa try menu baru-KFC Pocketful ......[ntah ape nama penuh nye aq dah lpe]. Aku makan Zinger Combo je sbb cam bosan jep mkn ayam hmpir setiap ari kat kmpus ni.

Sesi jamu selera dah habis..so, balik kepada tujuan utama kitorg ke sini. Si Asmaa ni nak belikan adik die jam tangan baru di samping berhasrat nak beli kasut baru. Aku listkan dlm budget ade arr beberapa items[plural yer~] antaranya kasut, inner baju, brooch and slacks...wah, banyaknya!!! cam mampu jep:)) Anyway, korg nak tau ape jadi mase kirg membeli belah tu?? Kedai kasut Girlfriend, Visino, Bata...ntah ape lagi sume kitorg masuk sebab nak survey in order to find the best shoes in the world!!! [mmg hiperbola] Last2, aku beli lah kasut yang memang aku dah target lame nih...walaupun mahal siket x pe laa...ape gune ade scholar dah masuk an??hehe
Sian giler kat Asmaa coz bile die dah suke kat satu kasut tu, x de saiz lah pulak. Try gak cari yg lain tp dah namenye mmg xde rejeki agaknyer..sigh~ Cerita bersambung lagi apabila kitorg masuk pulak ke kadai handbag. Nama pun perempuan..lagu mana lagi cek nak habaq kat hang?? Alamak, dah bekenan lah pulak aq kat satu beg ni...asyik dok belek2 pikir2 x abis2- nak beli ke x nak?? check duit dulu....cukup2, ade budget agi..pe nak jadi wey?? aku shopping x ikut budget list kot!!!

5.00 petang

Sedar x sedar, dah pukul 5 ptg..ohmigod! mmg x sedar, sumpah!! shopping nyer pasal. Nasib baik laa kitorg mase tu ABC, so no hal laa~ bergeraklah kami ke KTM dengan segera...lalu menuju ke pintu kuar dr mall..Malangnya, hujan lebat daaa.....mak ai! x kan nk redah kot? konfem basah kuyup kitorg. Apelagi, masuk balik cari jalan jejantas ke terminal station. On the way nk cari jalan tu, tiba2 ade sorg minah ni halang jalan aku. Dah le tinggi...sekali aku tengok muka die..nak tau sape?? MUNIFAH sahabat lama sudah tidak ketemu. Terkejut + tergamam + terkesima....wndu giler kot bile jumpe die sbb since the last time aku blk Shah Alam x penah agi jmpe die. Baru aq tau die dah pindah ke kampus UITM Kuala Pilah...jeng jeng jeng~unsangkarable

Sampai sudah ke KTM walaupun still hujan gerimis + renyai. Kitorg terus beli tiket and tunggu komuter sampai....Few minutes later, here we goes...going back....tiket ke KL Sentral. 6.15 ptg masih dlm komuter tapi xx hengat station mane time tu. Sampai KL Sentral dalam pukul 7 lebih arr..jalan2 terpandang cardigen lah pulak..ehmm, mata tu pantang nmpk je...pendekkan cerita beli jugak lah bende tu akhirnya..mnjadi hak milik kekal. Pegi le kitorg ke tempat bas dengan niat nak balik ke UIA dengan bas[ yakin gilerr..] Adoyaii..mane lak bas ni....mundar mandir kat situ...ade org tegur aku..sape??? SAHABUDDIN classmate a.k.a batchmate aku...wakaka~ x penah2 terserempah or jumpe after spm, jumpe plak time2 camni..anyway, aku gune laa kesempatan ni untuk tnye camne nk blk PJ...dia ngat aku nak balik Gombak, ngat aku dah abis foundation lah n terlupe yg bdak law kan dah pindah PJ. Dapat lah info yg bergune tp kitorgg decide nak naik teksi jep sbb nak selamat...x mau sesat2 agi sbb dah malam ni susah sket...kang x pasal2....

8.20 mlm

Tiba di kampus....fuhh~selamat jugak akhirnya!!!

ni mase dalam komuter nak balik ke KL Sentral. Dah banyak kali kot ade announcement yg menyatakan bhw koc tengah adalah untuk wanita sepanjang masa. TAPI, macam mana boleh ade yang sesat tu???



Dok berangan ape lah pulak budak bertuah ni....masing2 dgn agenda tersendiri.


Ni handbag Husna.

Ni handbag Asmaa.


Dan ini handbag aku..among these three, which one do you prefer??


And this is the precious thing that I had bought today...Visino shoes.


So, ni lah die barang 2 yg kitorg beli outing kali ni...milik kami bertiga...yg kotak biru and hijau tu contact lens and its solution. Jam tangan hitam tu hadiah Asmaa kpd adiknya.

Nampaknye, smpi kat sini je laa yg boleh aku cerita kat korg ye...even this is not important to others but it is one of the stories in my life...

THE END


No comments:

Post a Comment