Thursday, December 30, 2010

Celik Mata~

Selamat pagi semua. Sejuk betul malam tadi...silap2!!! Setiap saat dan detik aku berada di bilik memang sejuk giler2~ Kekadang aku confuse aku tinggal kat ne..aku ni study kat Cameron Highlands ke atau overseas??? hahaha~ Overseas tu x ley blah...ko berangan je laa. Moga2 suatu hari nanti ko dapat melancong ke luar negara bila ko dah kerja yerrrr~ Aku rasa lepas ni aku kena pakai stoking la bila nak tido. Sejuk sampai ke tulang. Teringat pula mase aku Form 5. Join ekspedisi mendaki Gunung Irau, Cameron Highlands di bawah kelolaan Kadet Remaja Sekolah. Mase mula mendaki tu hujan renyai-renyai. Waktu tu memang musim hujan pun kat Malaysia. TERBAIKK laa~ Hujan lebat ada, gerimis pun ada...kami dah redah tu semua. Memang sejuk sampai ke tulang arrr. Nasib baik aku tak kurus keding giler. Yang sedia ada pun dah cukup sejuk apatah lagi kalau keping.

Okeh, sekarang ni aku nak story kat korang apa dan siapa yang aku jumpe kat sini. Last week, aku ada pegi interview Kelab Gamelan. Tu laa, gatal tangan tanda kat kelab tu. Cari pasal je. So, mase time interview tu aku kena dengan sorang brader ni. Rambut agak curly, pakai spek, baju T-shirt hitam...[ agak meneliti pulak time tu..] Belom sempat agi nak duduk dia dah buat lawak kat aku..wahaha~pe cer? adakah muka aku nervous ketika itu?? tidak rasanya. Aku pun seperti biasa hanya tersenyum tapi agak terkedu seketika. Then, introduce yourself...blablablaa...Dia tengok form yang aku isi tu. Responnya, budak AIKOL memang sgt2 busy. He said like that because he's also an ALKOLIAN... huhuhu. Aku jawab sume soalan dia dengan tenang tapi ada sket arr loyar buruk kot. Seronok aku borak ngan dia. Nak gelak saje...

Cerita kedua; korang sume tau aku training hoki everyday skrg ni. Adalah satu petang ni, dah nak pukul 7 laa. Sorang abang ni datang kat kitorang [ bdak2 Nusaibah]. Dia nak train kitorang sbb ramai sgt bdak lelaki yang main game. Rendah je abang ni..opps~rendang laaa..hihihi. Kecik je tak gagah mane pun. Tapi yang tertarik tu bila dia ngajar kitorg. Bapak selamba+ lawak kot. Aku yang dr tadi x ketawa bole gelak2...hahaha I like~ Comel je buat gaya..hahaha
Senior? opkos arr. Final year?? I x sure tp dia keje part time ngan UIA ni. Dari loghat, cam utara kalu x silap arr. No matter what, tenang ye...ini hanyalah survey saja...haha

GTG, jumpe lagi....

No comments:

Post a Comment