Thursday, December 23, 2010

Second Week

Salam to all my friends a.k.a bloggers.
It's already the second week of the semester. And I am still adjusting myself to the different lectures styles. Now, I just want to tell you what happened to me few days ago.

Last Monday, I went to IIUM Health to have a check-up on my leg. Feeling pain when I have to walk from AIKOL to EDU. Just like participating in walkathon...haha. So, the doctor thought that I had inherited GOUT from my family members. I denied the statement. Then, I went through the x-ray. According to the x-ray film, the doctor said that it was not a serious one. It was just some temporary bones emerged in between the joint of my foot thumb [ibu jari kaki]. Sometimes there's pain sometimes not. It will recover depends on the body. So, the doc only gave me the painkiller.

Sebenarnya, kaki ni sudah diurut sehari sebelum ke klinik. Malangnya, bukan bertambah baik tetapi naik bengkak sikit dan makin sakit bila berjalan. Maka, aku pun sangatlah risau dan sedih. Kaki adalah sangat penting bagiku untuk meneruskan kehidupan dan impianku. Menitis air mata tatkala membayangkan betapa peritnya bila serba kekurangan. Aku punya impian yang perlukan kesihatan fizikal dan mental. Lalu, aku mohon kepadaNya agar permudahkan urusanku dan sembuhkan penyakitku ini seperti sediakala.

Selasa- Petang itu aku rasa bosan berada dalam bilik. Rasa nak berjoging tapi tiada teman. Ramai yang aku ajak tetapi masing-masing punya hal sendiri. Usai solat Asar, aku nekad pergi sendiri ke Female Sport Centre. Dalam hati aku berkata bahawa aku akan ikut sesiapa saja yang bejoging di sana nanti. Berjalan penuh selamba seorang diri ke sana menuruni tangga Batu Caves. Sampai di sana, nampak 2 orang sisters sedang warming up. Apalagi, join saja. Nak dijadikan cerita, bertaaruf lah kami ketika itu. Fifth year students taking Syariah law!!! Terkedu saya di situ. Alahai, terasa diri ini sangatlah kerdil. Jogging satu round tasik...fuhhh~ serius dah lama tak jogging macam ni. Yang penting kepuasaan.

Rabu- Hari ini saya cadang ingin berjoging lagi. Tiba-tiba, terima beberapa mesej. Salah satunya daripada IIUM HOCKEY TEAM. Sangat-sangat teruja. Akhirnya, saya dipanggil untuk kembali beraksi di padang. Semalam, dah kempunan tidak dapat menjejakkan kaki di turf. Maka, dengan senang hati saya turun padang. Tapi saya keseorangan. Bagaimana mahu ke sana tanpa teman? Lalu, saya nekadkan hati untuk tetap ke sana. Peduli apa dengan pandangan orang lain. Saya menutup aurat....cuma bawa kayu hoki saja. Sepanjang perjalanan itu, memang fokus pada apa yang saya inginkan. Alhamdulillah, saya diterima dengan baik oleh para pemain senior dan juga jurulatih.


Hoki SBP Kebangsaan 2007 di SBPI Kuantan. Pingat gangsa menjadi milik pasukan kami.

Di sini impian bermula
di sini tersemat satu tekad
Satu azam yang kembali membara
setelah sekian lama
terbiar layu
berdiri di sini
ke arah pucak kegemilangan
biar susah
biar payah
asal senang di hari muka.








No comments:

Post a Comment