Wednesday, January 19, 2011

Today's punye Story

Salam buat semua. Selamat malam. 19 Januari 2011, Rabu.

Apa yang jadi hari ni??

Okay, rewind2 jap~

Tadi dalam pukul 10 lepas habis kelas MLS-Malaysian Legal System, terus gerak ke MM 2.4 untuk lecture ILS-Islamic Legal System. Tau tak hari ni ILS ade test?? Giler arr..dah laa x habis study lg. Even b4 start lecture MLS pun sempat aku dok baca lagi buku ILS, siap ngapal lagi quranic verses. Sumpah tak tipu ni cerita benar. Malam semalam ade kelas sampai pukul 10. Balik bilik terus solat Isyak dan urus diri. Niat nak study sket tapi memang x bole nak kata la...sejuk giler+badan panas ala2 nak demam. Jalan TERBAIK~>TIDUR. Niat juga dalam hati nak study lepas subuh TAPI...sudah2 ler...badan x semangat..[ patutkah itu jd alasan??] So, terus lah bersiap ke kelas je. Pe cer test tu? Boleh x jawab?? Aku ingat ade arr mase lg nak wat speed reading ke bile sampai kelas ILS tu TAPI harapan je laa. Masuk2, kertas sudah diedarkan, sila tutup buku. Ah, sudah...BISMILLAHI TAWAKKAL TU 'ALA ALLAH...jawab soalan. 15 markah yang memang senang nak score kalau giler2 habis study and hafal all the verses. But then, aku tulis apa yang aku ingat and letak lah examples yg melekat time lecture...haish~ Ini baru permulaan. The second test will be tougher. So, memang kena giler2 prepared lah..INGAT!!!

MLS assignment punye progress??
Agak mendukacitakan. Kerana emel belum lagi dibalas. Call tidak dijawab lagi. So, nak buat apa lagi?? tunggu je laa. Tapi kena gak menvcari alternatif lain.

Kerja baru. Baru dapat masa tutorial Tort. Case review / case briefing. Siap boleh main pilih nombor lagi tu. Dlam kepala otak ni dok terbayang arr 15 je..sengaja kot. Tak pasal2, nombor tu menjadi rebutan antara saya dan Sibghatullah. Huhu, dengan gentleman nya aku bg je no 15 tu kat dia. Aku kan cool~ haha, ntah pape jer. Nak dijadikan cerita, dia dapat case yang memang terbelit lidah nak nyebut nyer..fuhh~selamat laa aku..haha. So, aku amek la no 16; case citation x susah..hehe..PB Malaysia SDN BHD v Samudra (M) SDN BHD [2009] 7 MLJ 681...if tak silap lah. Good. Nice one. Habis je kelas terus gi library cari case tu. Alhamdulillah, senang cari x banyak cerita. Potostat je terus kat library. Mood time tu cam dah OK sket sebab badan makin sihat..kot~ Sempat lagi melwak dan sakat menyakat dengan abg potostat kat library tu..memang itu kegemaran saya nak lepas stress..wat lawak spontan x sengaja..wakaka~

Petang waktu yang memang diperuntukkan untuk hoki atau riadah. Bagus x saya?? jawab dalam hati je okay. 5.30 ptg ade training a.k.a first meeting. Baru sekerat jalan turun tangga maut Nusaibah tu dah mula hujan. Saya pun stop di situ dan mesej lah kakak hoki tu. Beberapa minit kemudian, saya sudah sampai di turf tatkala hujan masih renyai2. Coach datang ari ni..Cam semangat nak main TAPI akak2 ramai yang balik and bape kerat je new players yang muncul. Sungguh aku down laa..jeles je tengok laki2 dengan coach mereka. Turf sudah basah lagi sedap nak hit bola...:( So, today's meeting just dpt bg briefing je ttg kelab hoki dan training dan MASUM. Yang ni saya suka nak dengar. MASUM diadakan dalam bulan MAY. After habis semester ni laa. Cerita lagi pasal kasut turf dan stick yang perlu ada bg setiap player. Stick saya kayu je..humble giler laa jd budak baru ni...Ingat nak beli baru bile dah sah jadi player UIA dan main untuk MASUM nanti. Macam tu gak dengan kasut. Kalau jumpa yang agak affordable, boleh laa angkat satu maa...

Itu je laa kot yang nak dikongsikan hari ni. Sorry kpd bloggers yang mungkin mengharapkan sesuatu yang memberansangkan atau yang lebih informatif dari blog ini tetapi ini ruang hati saya. InsyaAllah, post2 sebegitu akan muncul di blog ini ataupun another blog.

No comments:

Post a Comment