Friday, January 14, 2011

Habis sudaa:)


Salam kengkawan. Hari Sabtu yang aku rasa agak penat + ngantuk. Hari ni jugaklah subuh aku sikit terlajak daripada hari2 biasa. Dah lepas Subuh aku terus tak ley nak tido...haish, bagus pulak mata aku ari nih..haha.

Sebenonye, aku nak mengulas atau senang kata nak story morey lah kat korang pasal USC ni atau lebih tepat aku katakan team HOKI Nusaibah. Last entry aku tu kan cam tergantung je kan...so, ni laa nak sambung ni.

Okey, aku start dai awal laa ye supaya korang dapat a clear picture abot the story. Dalam peringkat kumpulan, Nusaibah berada dalam Kump. C bersama-sama Asma', Hafsa dan Aminah. Secara keseluruhan, team Nusaibah seri dalam semua perlawanan peringkat kumpulan. Maka, bagi menentukan siapa yang bakal mara ke pusingan suku akhir, Nusaibah terpaksa berentap dengan Hafsa dalam sesi penalti stroke/flick. Untuk pengetahuan korang, penalti lebih kepada sudden death, meaning that kalau team kita menang first round, tak perlu teruskan kepada 2nd and 3d flicker. Keputusannya, kami menang 2-1 menewaskan Hafsa. Hooray! We can proceed to the quarter-final~

Dalam pusingan suku akhir ni, team Nusaibah perlu berdepan dengan Salahuddin, yang rata2 budak campuran Wataniah, Palapes, Suksis and Pulapol. Nature diorang agak keras lah kott. Jadi, Kak Sara a.k.a coach kami pesan suruh main keras sikit ngan diorang ni. Game ni berlangsung pada jam.....mlm [x hengat sudaa:P]. I can see that kami lebih menguasai permainan; dapat banyak attack and chances to score but yet it still not to be happened. The keputusan is 0-0...apalagi kalau sudah seri?? Beban jatuh pada 2 orang yang penting dalam setiap team bila tiba time penalti stroke ni; 1)goalkeeper and 2) flicker. This was the second time I galas tanggungjawab as the 1st flicker. Selepas performance untuk stroke yang agak kureng memuaskan hati petang tadi ( lwn ngan Hafsa), aku nekad nak score so that my team akan ke semi-finals. Aku jalan ke arah gol tu dengan satu tekad dan satu semangat satu impian. Aku just kata kat diri aku, "kau boleh, relax...bagi angle kiri sbb dia mst kureng stopping ngan stick tu." So, sampai je tmpat ambik penalti tu, memang aku take times arr nak betul2 ready even Ref dah tiup wisel tp aku kata, " jap, lom ag." haha, poyo x poyo aku. Aku buat gaya pro[kunun2 jer] supaya goalkeeper tu terCUAK dan terPHSYCO ngan aku nye action. Seyes!!! Taktik tu menjadi dan GOAL!!! Aku tak angkat tinggi bola tu cuma push dengan agak laju je. Aku masih terbayang-bayang lagi the moment before Ref tiup wisel GOAL tu...I watched and witnessed it myself that the ball's gonna be IN the GOAL. Kepada sesiapa yang ade mase time tu SURE tau arr camne AKSI<> aku bile SAH bola masuk GOAL...Maka, terlompat-lompat aku atas turf tu; yang bila aku ingat balik punyalah giler2 OVER, macam dah menang FINAL..haha. That's the moment I will never ever forget. Ye arr, mane nak seronok gilerr kan, time dengan team sekolah dulu memang tak arr dapat peluang keemasan cam ni. Ramai yang hebat kot + aku ni player bese jer, posisi memang defender je lah. Tapi still aku dapat belajar skill flick ni time training dulu. Tinggal tunggu masa je nak berkhidmat, tu pun kalau menjadi lah kan kan...

Next game~> semi-finals bertemu dengan Asiah yang memang ramai dak2 MASUM senior pulak tu. Boleh berbangga jugak lah sebab team aku merasa lawan ngan player MASUM. Kitorang ni ramai yang play on-off time school dulu and ade je yang start from zero. Aku lain cite laa. AKU memang komited ngan hoki dulu, ala-ala dah sebati gitu. Mengenangkan aku ni kire ade la experience and the last big tournament that I'd played years ago, I should AND must IMPROVE the skills because people my have high expectation on me. Me myself put a level or standard that I should achieve during USC. SO, what happened to the game??? Perlawanan mula jam 5.15 petang Jumaat. Team Nusaibah dah sampai turf seawal 4.30 petang tapi ada beberapa players yg still on the way. Bersiap2 dan warm-up before mula bermain macam biasa...
The game started sharply..[ye ke??] Masa main ngan Asiah memang terasa banyak diserang TAPI yang aku PALING kesalkan adalah KEGAGALAN aku mengemudi barisan PERTAHANAN dengan lebih teratur. Kesian aku tengok Kak Mas. Tension die time tu. Aku?? Pun same gak tapi dalam situasi begitu I have to control my emosion. Apa yang dapat aku lihat pada strategi dan taktik diorang tu, hrmm memang diorang sengaja nak cari banyak short corner. Yakin sekaali. Sebab? Diorang tau defender kitorang agak bagus laa...so, this is the short cut way. Seingat aku lebih dua kali kot diorang dapat short corner. Dan tak silap sekali je berjaya. Time tu aku jadi first runner. Ni pun bende yang x penah lagi aku buat waktu dengan team sekolah dulu. Almaklumlah, ramai lagi yang splinter kowt..TAPI, ade aku kesah korang cakap ape?? AKU NAK GAK TRY to save the ball from BOLOS you know. The result~> tewas 2-0...tak mengapa we try hard and we got some counter attacks and chances to score and THE DEFENCE saved as many goals as possible.

Aishhh...manyak plak aku membebel..dah bape lame ngadap lappy ni tp x habis2 lg???
SEDEY la ko nih..haha...SO, last game menentukan kedudukan 3-4 menentang Maryam. Game ni aku rasa agak stress lepas game sebab players dia yang cam ******* . Main profesional sudah laa. Lagi mau emo + kerek nak MAUT. Blah arr, bajet la bagoss sgt..tau arr ade players yg 'terbaek' tu. Game tu aku rasa seimbang dari segi penguasaan permainan. Tapi sikit terkechiwa because no GOAL..NIL. Penyudahnya, cam bese laa~> flick...aku 1st flicker and berjaya ulangi kejayaan hari tu. Dan x lupa aku untuk melompat..yeay~kali ni push bola lebih laju..because aku rase the moment in few seconds only...yuhuhhuuu!!!!! Spoil time 2nd flicker laa...tp aku faham bende kekadang, NOPE memang luck-based laa..Kak Eja sakit pinggang and keeper aku, Kak Mas injured kaki. Itu pasal senang bolos. Kalau lah sihat wal afiat, mmg rezeki kitorang laa. Tak pe tahun depan masih ade.

Gambar2 lom dapat ag..tunggu laa. aku pun nak tengok gak..kenangan wey ngan team hoki. Lagi2 lepas apa yang jadik malam tadi. Keluar gi Mc D dgn pakai jersey ni and brg2 hoki. Kak Aisyah nyer idea sbb dia memang lapar tahap petala kelapan....wakaka!!! Dia bawak kitorg pusing satu UIA tengok mahallah lain and guest house..best giler die..cool+supporting+gelak sakan!!!

okey lah. jap agi nak gi makan ngan member bilik. kul 7 aku dah kene terpacak kat Stadium MALE Sport Centre tu sbb involve perbarisan kontinjen. Malam ni closing. Saja nak cari pengalaman lebih sket. TA TA

No comments:

Post a Comment