Monday, October 19, 2009

miNGGu teRaKHir di RuMAh..

Salam 1Malaysia buat semua.Hari ni aku berkesempatan untuk mengupdate blog tercinta ni..hehe
Nak cite sket laa,ari jumat yg lepas ni aku dan family pergi ke Kota Tinggi untuk melawat pak long yang berada di Air Tawar 1.Kami bermalam sehari di sana.Rsenya dah bertahun lmenye x ke sana semenjak sepupuku, Abg Is berkahwin.Ade laa dalam 7 or 8 thn klu x silap.Lme kan??
Pada keesokan harinye iaitu Hari Sabtu merangkap Hari Deepavali,kami pergi berkela di pantai Batu Layar yang sememangnya dah x berapa jauh dari rumah pak long.Aku memang da lme x pergi berekreasi ni..Thn lepas de gak pegi PD ngan keluarga muk su..memang bes sebab dapat naik 'pisang'..haha, hampir2 lemas aku bila orang tu buat pusingan lipat.Aku pon panik laa sebab tak pandai berenang..lucu bile ingat balik..
Then,pada petang Sabtu tu,kami pun bergerak ke Pasir Gudang untuk menuju ke destinasi yang seterusnya iaitu rumah Cik Nan di Taman Nusa Damai,Masai.Kalau nk tau,kitorang mmg x ingat jln nak masuk rumah cik nan ni...alamatnya kenalah tepon die n suruh ambil kitorang di Stadium Perbadanan klu x silap..haha.Wah,bersih giler la umah die,memang cik Uji ni rajin mengemas..aku suka stail hiasan dalaman rumah tuh..xpe2, aku pun de simpan angan 2 untuk design sendiri rumah idaman aku bile dah kaya nnt..hiihi
So, malamtu kami tido kat sane..malam minggu ni memang seronok tgk TV lagi2 Cerekarama minggu ni- Cinderella Blues.Cerita tu bes+kelakar+romantik..hehe pandai2 la korang nilai sendiri ye,tu juz pandangan aku je..
Pagi esoknye selepas menikmati kudapan,kami bersiap2 tuk pulang..tapi perjalanan kami masih belum terhenti lagi..Lepas ni kami bergerak ke Taman Universiti,Skudai..rumah mak ude pulak..macam2 yang terjadi di rumah mak ude ni..Lepas solat maghrib je kami terus bergerak pulang ke rumah..penat berjalan memang terasa benar,ye lah 3 hari 2 malam le katekan..
ok laaa, pen-off


2 comments: