Monday, August 16, 2010

JOM SAHUR~

Date: 20th- 21st August 2010
Day: Friday - Saturday
Venue: Rumah Kebajikan Al-Khairiah, Klang
Participant: CFS Peers-Training& Community Service Bureau


Well, aku dah pun diberitahu dan disunting menjadi Asst.Facilitator a.k.a Naqibah untuk program ni since two weeks before. Belum pun habis Palestine Week, yg mana aku dan Khairul Fahmi berganding bahu untuk menguruskannya, aku mendapat panggilan HANGIT drpd Ekhsan~>Ketua Biro T&C. Pasal panggilan tu mmg seyes aku x ley lupa pada sat dan ketika mndapat panggilan itu...huhh~Ape2 pun kata putus telah aku berikan untuk turut serta menjayakan program ini memandangkan pada asalnya memang aku tidak ada ape2 program lg termasuklah yg berkaitan dgn akademik. So, apa yg telah aku buat dalam tempoh 2 mmgu ni??? First, ikut diorang pegi beli barang2 untuk program tu-hadiah, materials untuk LDK dan juga sumbangan tuk rumah tu sendiri di MYDIN Subang Jaya. Second, gi Masjid Jamek memborong keronsang untuk jualan amal bagi mengumpul derma untuk rumah tu. Selain tu, aku juga terlibat dalam beberapa siri meeting bersama PM, APM, Ketua Naqib dan juga tenaga kerja T&C. Kami ade plan nak jual kerepek bagi menambah jumlah derma yg bakal disumbangkan ke rumah tersebut..waa, sy sangat EXCITED+SEMANGAT~


Sehari di Masjid Jamek..













ISNIN~> selepas pulang drpd library UM, aku mendapat khabar bahawa bengkel mooting akan diadakan pada hari Sabtu tersebut..JENG JENG JENG.....gi mana sih???

Fikir punya fikir, aku membuat keputusan untuk menarik diri daripada prgram ini..huuhuhu~sdey gilerrr kowt..sob3
But then I have to consider my academic too, I had join many programs organised by PEERS and committed to the task given, so, I think it's the time to sacrifice my interest for my future.


LATEST NEWS~> Bengkel Mooting malam esok-19 Ogos 2010
jam 8-11 mlm...
OMG!!! hancus sudah plan2 aku...kerana mooting punya pasal..tp aku kena REDHA dgn apa yg Tuhan dah tentukan sbb MESTI ade hikmahnya...betul x???

So, aku terus msg Ikhsan dan beritahu dia pasal hal ni..aku juga tanya sama ada khidmadku masih diperlukan lagi atau tidak...
YES!!! aku masih diperlukan...bermakna aku akan turut serta dalam program tu...Alhamdulillah, baru aku sedar betapa besarnya ujian Allah hanya untuk melihat sama ada aku bijak dan sedar serta yakin dengan perancanganNYA.

" Kita hanyalah merancang dan Allah SWT juga merancang, TETAPI perancanganNYA lah yang terBAIK.."

No comments:

Post a Comment