Tuesday, August 31, 2010

akU tAk MeNGerTi

Salam pembuka kata...terlebih dahulu aku ingin menghulurkan seribu kemaafan buat semua yang telah membaca entry2 aku dalam blog ini kerana mgkin aku tersalah kata tersilap bicara tika meluahkan isi hati ini. Baiklah, kali ini aku ingin bercerita tentang hati aku dan Experiment5.

Sepanjang meninggalkan alam persekolahan, aku jarang sekali mengikuti apa jua event or program yang dianjurkan oleh batch mate aku. Seingat aku, hanya sekali iaitu program Back to School bersama pelajar Tg.5 2010. Hanya sekali itu. Aku sedar, tatkala entry ni sudah diterbitkan, ada antara ahli Experiment5 yang akan membaca. Mungkin korang tertanya kenapa aku x join korang....Aku tau ramai kawan2 especially Meo yang selalu ajak aku join tapi selalunya aku x pegi.

Okay, first of all aku nak explain reason aku tak dapat join. Aku yang busy ni selalu x dapat join sebab kekadang tu event X5 clash ngan program aku or time tu aku byk lak assignment. Tu memang standard lah kan bile dah bergelar student.That is my first reason.
Secondly, aku x de and x cukup budget untuk join korang. Time2 aku kering tu laa korang de program. Tu memang masalah aku sendiri lah. Bukan salah or masalah orang lain. Kalau aku ada kerje bole lah duit tu beranak tapi serious memang aku kat sini hidup bergantung pada scholar yang cukup untuk satu semester tu je. Aku jarang balik Johor, even kalau aku balik pun aku cam x sedap and x sampai hati nak mintak duit kat parents aku. Aku tau sangat financial family aku camne, so sbgi anak sulung ni aku kenalah bijak untuk teruskan hidup and not forget to be independent. Aku dah plan, bile aku jejak kaki kat Gombak nnt aku nak cari keje part-time. Xkesah lah ape pun asalkan sesuai dgn nature aku n berbaloi. Untuk mengukuhkan kewangan jangka masa panjang....

Thirdly, ni soal hati dan perasaan aku..haha. Benda ni macam susah aku nak explain but i've to. Actually, aku segan+malu+fobia nak jumpe batch mates aku a.k.a Experiment5. Bukan aku x ingat or x sayang korang tapi...[sigh] It's hard to explain. Mesti korang tertanya pasal ape aku fobia ni kan??? Ceritanya begini, aku dulu budak yang selalu korang gelar macam2..At first, aku agak x suka tapi as we get older aku makin faham and terima seadanya your human nature yang suka mengusik. Till then, I understand, really but you know what is inside me? Sometimes, I feel hurt and my heart's crying for nothing. And I kept thinking till now why it was like that. Maybe I am too sensitive or....you know yourself. Sebenarnya, yang ni lebih ditujukan kepada guys not the girls. Mungkin disebabkan perkara silam ni, aku belum lagi bersedia untuk berjumpe dan berhadapan dengan korang. Maybe I am being selfish tapi aku bahagia dengan hidup aku sekarang. Setiap orang yang aku kenal kat sini [lelaki] x pernah mempertikaikan bagaimana aku dan siapa aku. Kawan sepatutnya menerima kita seadanya. Itulah pandangan aku. Dan kawan adalah insan yang sudi menjadi pendengar yang setia baik suka mahupun duka. Mungkin dulu benar jika kau katakan aku rapat dengan Meo dan aku x punya ramai teman lelaki yang boleh dijadikan sahabat. Kenapa?? Aku sedar aku yang dulu cukup misteri dan tak semua orang kenal siapa aku sebenarnya. Seolah2 aku dulu hidup dalam dunia yang berbeza dan terpisah dari realiti. Mungkin itulah yang dikatakan perubahan atautransformasi diri mengikut kematangan usia. Dulu, aku agak pendiam [betul ke?? aku pun x pasti...], cepat marah, apa lagi yang korang rasa sesuai buat aku?? Tapi sekarang, syukur sebab aku bukan lagi aku yang dulu tu. Aku suka cari kawan dan berkongsi suka dan duka. Aku selesa dengan mereka. Dan aku rasa lebih dihargai. Itulah sahabat. Namun, aku tidak lah mengatakan bhwa korang ni x layak or whatever utk jadi shbt aku cuma aku mintak bila kita berjumpa suatu hari nanti...please treat me as a new person. Itu je yang aku mintak.

Berdasarkan reason yang ketiga tu, kkdg ia membuatkan aku berfikir panjang untuk join program tu. Aku tak mahu rasa tersisih or disisihkan. Siapa je lah yang berkawan ngan aku dulu jika dibandingkan dengan sekarang. Tapi apa yang membuatkan aku ingin berjumpa dengan korang ialah pabila aku ingat manisnya pengalaman berada dalam team hoki SMSJ. Dalam team tu aku ramai kawan walaupun pada mulanya orang x pandang pun aku siapa dalam team tu...player biasa kan..haha Banyak yang aku belajar untuk hidup drpd team ni and credit to my couch, Ckg Din yang byk memberi motivasi kepada kami. Aku mula faham yang setiap kesusahan dan kepayahan yang aku lalui itu merupakan training bagi diri kita untuk improve to be a better person..in real life. Ok back to the topic, hopefully this bad feeling will vanish from my heart and I can get along with my batch mates. Miss the moments actually.

Soon, I hope that this heart will heal and the wound will recover. And guys and girls, I really hope that you will understand my situation. When I'm ready enough, I will show up. Maybe you wanna ask, why can I join that Back o School Program? I can because I think it is an honour to the school and think that I am professional. That's all. Anyway, I will not forget evvery single events and moments that we have shared among us.

Pen-off


2 comments:

  1. tacing sey aq bce cte ko..da ame gle ite x borak2.. t raye ade mse kte knvoi ssme...miss u dear...

    ReplyDelete
  2. meo> thanx 4 lending ur ears..
    aku pun rindu gler nk borak2 ngan ko...
    miss the moments..rye dtg laa umah aku eh..

    ReplyDelete