Saturday, October 2, 2010

Suatu ketika...



ada masanya aku teringat kenangan lalu
kadang-kadang pahit juga bertandang
manis juga menghiasi hidupku
saat itu

suatu ketika
satu saat dimana perubahan berlaku
dalam diriku
dalam hidupku..
jika Kasyah anti perempuan
maka aku sebaliknya

hari demi hari
mentaliti itu memudar tanpa aku sedari
walaupun sukar
kerana yang pahit lebih dari yang manis
aku belajar menjadi matang
aku terima

persahabatan menjadi pengikat hubungan kita
sahabat menjadi peneman jiwa
medan solusi bagi tiap masalah
tiada niat di hati
untuk lebih dari itu

tanpa disedari
dia penting dalam hidupku
jarang sekali hati begini
puas aku bertahan
pertahankan ego yang sengaja
aku ciptakan antara aku dan dia

berbaur perasaan tatkala itu
malu, sengal, bengang...
semua wujud dalam jiwa yang bergejolak ini
ada satu rahsia
rahsia yang besar maknanya
cuma yang layak
bisa menelah makna sebuah rahsia
laksana jauhari jua yang mengenal manikam

aku sedar
aku bukan untuknya
aku hanya teman
aku sebagai sahabat
namun
ada masanya
aku keliru
aku buntu...

Ya Allah...
Kau berilah petunjuk buat hamba-Mu ini
Kuatkanlah semangatku Ya Rabbi
Cekalkan jiwa ini...amiinnn.




No comments:

Post a Comment