Wednesday, October 20, 2010

Oh, result~

Salam sejahtera salam 1Malaysia buat semua yang sudi singgah ke laman usangku ini.
Sebentar tadi aku baru saja menatap keputusan final exam semesta yang lalu.
Perasaan aku??
Berbaur rasa yang ada. Mungkin [ memang betul kut] aku cakap x serupa bikin ataupun salah percaturan. Aku rasa ada yang tak kena dengan strategi aku ni. Aku rasa target aku x seimbang setara dengan kemampuan aku. Mungkin juga terlalu awal untuk meletakkan sasaran yang agak sukar dicapai.
Inilah hakikat yang harus aku terima kerana sememangnya sudah tertulis di atas sana. Aku hanya insan kerdil yang mana mungkin bisa menyanggah suratan takdir. Usaha, doa dan tawakal. Mungkin perlu dilipatgandakan untuk misi seterusnya. Ya, itu perlu, itu harus direalisasikan.
La tahzan~
This is the real life. No matter what, life must be go on. This is not the end of your mission. Selagi bernafas selagi itu jangan kau lupa pada-Nya. Dia yang berkuasa atas segala-galanya. Memang benar. Perjuangan ini belum tamat bahkan perjuangan sebenar baru sahaja bermula.
Azam baru telah aku sematkan. Aku ingin menjadi the best organiser. Itu bukan saja mencakupi erti kata penganjur malah juga pengurus. Ya, pengurus yang memiliki perancangan serta penyudah yang cemerlang. Analoginya begini, aku merupakan coach hoki or football. To win such a game, we need a good planning, tactical and technical aspect. Okay, a good formation of players and their position and roles is very important. Consider also the team's strength and weakness and also the other teams'. Research is vital so that you can start planning and create your own strategy...that's it. This can be applied in everything that you want to do. For instance, achieving a goal or target. Berpijak di bumi yang nyata bukan sekadar angan-angan di atas angin saja. Kuatkan semangat. Andai kamu tersungkur sekali, carilah dahan untuk terus berpaut dan berjalan semula. Pasti ada jalan meskipun keinginan mengatasi kudratmu.

So, keep on trying the best. Keep praying for a good and successful future. Remember that your dream can be true if you want it to be.

Go go go !!!

2 comments:

  1. wah..masing2 meluah apa yg dirasa bile dah kuar result..

    ReplyDelete
  2. thanks fiqa..sbb jd pembaca setia blog sy ni~>

    ReplyDelete