Tuesday, January 19, 2010

SeRaBUT laa....

Salam 1Malaysia buat semua yang mengunjungi blog ini.
Hari ni, aku rasa serabut sangat..bermula dengan subjek Arab yang aku sepatah haram tak paham+blurr, sampai nk kuar air mata ni...arrgh!! tertekan kot!!
Then, balik dorm terus solat Asar, berbaring sambil membaca buku yang berjudul 'Bercinta Sampai Ke Syurga' karya Hasrizal Abdul Jamil~dengan harapan dapat menghiburkan hati yang gundah gulana ini.
Dalam kepala otak ni dok pikir pasal case briefing yg aku cadang nak siapkan before Khamis ni..tapi cam hari kne stop jap je..sbb mlm ni nak wat group discussion lak pertaining to our group assignment..Sampai2 kat library, teruslah membaca soalan kami tu,,mak ai...pasal tort of nuisance kot, sah2 aq blur..teori pon x pass gi nak wat problem solving..uish~
Pada masa yang sama, library digemparkan dengan berita ade segerombolan fellow kat 1st floor dok wat spotcheck..kah3..macam cacing panas aku tengok dak2 ni..huhu, termasuklah aku. Meskipun aku pakai cam bese je n tak penah kne tegur tapi malam laian dari yang lain.
Geng2 aku memang dah ready nak jalan rapat2 balik ke hostel ni..kitorg kuar library sblm kul 10 malam..Sampai depan pintu gate, nampaknye fellow2 sedang menunggu kepulangang kami. Maka, ramailah yang disamannye dan dengar kata terget nak abiskan surat saman tu..hai, mmg masak ler kite seminggu ni.
Tapi kesian kat Husna kerana telah menjadi salah seorang mangsa saman..sebab katanya baju tak cukup labuh. Then, balik ke dorm. Mereka sedang mengemas nampaknye...keadaan semakin bercelaru +serabut..yang paling aku risaukan ialah segala maca charger yg tak diregister lagi..awawawa~nak balik arr cam ni..
satu lagi masalah...AGD~Melex Jumaat ni..cuak kot nak pakai baju yang dah prepare tuk dinner tu, ble timbul isu2 saman ni..kang de gak yang menyaman kat dalam MPN tu..mitak2la dijauhkan..aminn. Tapi aku baru saja menerima satu berita yg agak gembira [boleh laa]~ aku ditawarkan berlakon sbg polis dlm Mock Trial a.k.a polis pengiring je.. so, I get the way to escape from the problem..but still wandering something.
Gamat gilerr arr malam ni ngan isu saman yg makin menjadi2 n my own probs lg...mse ni laa dapt tgk mke2 cuak yg takut kne saman, but aq x pro kpd mne2 pihak sbb kite perlu adil dalam melaksanakan tugas dan tanggungjawab..tu kan amanah dari Allah SWT. So, aku x salahkan fellow dlm hal ni as we have been informed and the knowledge is already there..no excuse man~sbb dlu aku pon pernah conduct spot check~hehe



No comments:

Post a Comment