Monday, December 16, 2013

Rentas Potensi Diri Unggul

Assalamualaikum wbt

Alhamdulillah akhirnya diberi ruang dan kesempatan untuk update ttg aktiviti saya dalam dunia training & motivation.

23 November 2013
Akademi Latihan Insan, Kota Tinggi
Rentas Potensi Diri Unggul

Ini merupakan program pertama yang dikendalikan oleh ARSIF dibawah naugan Ahadan Coach. Program satu hari ini adalah program pertama yang khusus kepada penerokaan potensi diri peserta melalui kaedah Metafizik Sains Pernomboran. Alhamdulillah, percubaan pertama ini mendapat sambutan yang menggalakkan daripada peserta dan ibu bapa. Program ini dikendalikan oleh Ustaz Syaiful Khazimi daripada ARSIF.

Program ini bermula jam 9pagi dan tamat pada jam 5ptg. Selepas tamat saja program ini, para peserta dan ibu bapa memberikan feedback positif kepada kami dan bertanya tentang program lanjutan untuk masa akan datang. InsyaAllah, kami akan usahakan sebaiknya untuk memberi manfaat kepada masyarakat khususnya.

Antara perkara yang diperolehi sepanjang program sehari ini ialah :
  1. karekter diri
  2. kecenderungan dan potensi bidang kerjaya
  3. potensi kesihatan dalaman
Jika diperhalusi dengan lebih mendalam, ilmu metafizik pernomboran ini amatlah luas untuk diterokai dan diaplikasikan dalam setiap inci kehidupan. Bukan saja bidah kerjaya, malahan nama syarikat yang sesuai, rakan kongsi yang 'kena' untuk sesuatu bisnes dan strategi pemasaran. Dari aspek kehidupan pula, kita boleh melihat keserasian antara karekter termasuklah perihal jodoh. Sememangnya tiada satu pun perkara yang Allah SWT jadikan itu sia-sia. Apa yang terjadi pada kita dalam rutin harian sudah tertulis dan ditentukan olehNYA. Dengan ilmu ini, kita dapat melihat pattern rutin itu dan membuat penambahbaikan untuk berjaya dari semasa ke semasa, InsyaAllah.








 Sebarang pertanyaan tentang program ARSIF bolehlah hubungi Cik Shafikah [0192872079] atau Ustaz [0193947695].

No comments:

Post a Comment