Tuesday, September 17, 2013

Bila sudah mula pengajian...

Selamat malam dan salam sejahtera semua. Sejak masuk semula ke UIA ni, saya sudah mula tukar channel tv saya dlm bahasa inggeris. Maklumlah, international university, katanya.

Sebenarnya hari selasa dan khamis memang agak letih sikit sebab jadual yang padat bermula jam 8pg sampai 3.30ptg. Ada break pun sempat makan dan solat. Yag paling best, rasa sangat2 perlu meningkatkan stamina sebab saya akan berlari-lari ke kelas. Paling kurang pun saya berjalan laju. Tiada masa berlenggang kangkung yer..

Apa2 pun, saya ada kelapangan waktu yang sangat strategik pada hari Isnin, Rabu dan Jumaat. Kenapa strategik? Hari Isnin, kelas saya bermula jam 11-1 (lectures) dan 2-5ptg (tutorials). In case if I have any program or camps on Sunday, saya bole rehat secukupnya. Mana lah tau, kalau2 flight saya delay..boleh laa sampai UIA dgn selamatnya sebelum jam 11pagi dan terus masuk kelas. Awesome kan?? hehe

Hari Rabu cume ade 3 lectures iaitu pd jam 8-9pg, 11-12 dan 12-1thgr. Lepas pukul 1, most of lecturers will be involved in kulliyyah's meeting and consequently, there is no class at all. No lectures no tutorials. Agak2 serabut dan stress hari rabu ni, boleh laa pegi buat terapi kat TGV, GSC, MBO etc bg yg mmg kaki wayang mcm saya.

Saya ada satu kelas saya pada hari Jumaat pada jam 8-9pg. Lepas tu, nak ke mana2 pun boleh. Nak balik, nak pegi program, discussion, library etc silakan.

Hopefully, Saya akan lebih tabah dan cekal mengharungi semua ini. Inilah playground dan juga training ground bagi saya untuk meningkatkan ketahanan fizikal dan mental, EIQ especially.

Sometimes, life could be boring and dull. You have to create story for your life. Add more colours to it and you will found that LIFE is WONDERFUL.

No comments:

Post a Comment