Thursday, January 8, 2015

Dunia & Kehidupan

2015 yang hebat
Aku melangkah ke tangga 24
Permulaan yang sedikit berat

Aku tahu
Jalan-Nya untuk aku
Jalan di lorong-Nya
Ke mana saja aku melangkah
Dia pasti ada
Pasti

Siapa tahu
Aku sudah dewasa
Sehingga membuatkan aku
terimbau segala pahit manis
hidup

Melihat diri
Lihat jiwa
Lihat hati dan pemikiran

Aku sedar bukan mudah
Perjalanan ini belum berakhir
Bahkan baru bermula
Sebenarnya....

Semakin aku dewasa
Semakin aku lihat dunia
pada kaca mata yang berbeza
Dulu lain
Sekarang lain

Alam baru bakal menjelma
Kerjaya dan keluarga
Tiada lagi sisipan nota kelas
Tiada lagi pendaftaran online
Segalanya bakal ketemukan
beberapa saat nanti

Perasaanku....
Bercampur baur....
semua ada membuatkan jiwa
kadangkala terhibur
bila mengenang saat itu

Dia mengajarkanku erti kehidupan
dari tingkat paling bawah
menuju ke atas
bersama segenap usia
dan bangsa

Indahnya
Sang Pencipta.
Kenangan di ISTAC....takkan kulupa angin bayu di sana

No comments:

Post a Comment